onsdag 9 maj 2012

Kontaktannonsen

Letar du efter en prima tjej? En som alltid är glad och käck, en som med rödrosiga äppelkinder pussar dig välkommen hem med brödbunken lättsamt vilande på höften? En som kan blåsa bort ditt gråvädershumör med milda ord och smeksam ömhet?

Vill du ha en morgonpigg kvinna som stiger ur bingen, sätter på ugnen och serverar dig rykande färska scones på sängkanten? En som intresserar sig för bakning, heminredning och den nya skira gardintrenden med lantlig touch? En som bloggar om ditten och datten och små omständliga vardagsbestyr, som med immad lins tar pastelliga bilder på de hemmagjorda cupcaksen?

Söker du en tjej med polkaprickig kjol, med känsla för stil och fason, som vet hur de kvinnliga formerna ska framhävas? En som månar om sitt utseende och sin omgivning? En som aldrig låter ett hårstrå gro i armhålans djupaste veck, som vaxar allt som kommer i hennes väg?

Vill du ha en välartad tös, med fina manér och oklanderlig förmåga att få en konversation att flyta? En som aldrig höjer rösten och aldrig tar en politisk diskussion? Vill du ha en tjej som aldrig ballar ur, som svalt smuttar på sitt vita vin mellan vartannat glas vatten? Som aldrig blir oregerlig och som alltid dansar snyggt och kontrollerat, bara till sofistikerad pop?

Då är nog inte jag den rätta för dig, som är så gnällig och så svartsynt. Jag som hatar att laga mat och har ett humör värre än en tiger när min blodsockerhalt ligger i nivå med fotknölarna.

Jag som älskar att ligga kvar och dra mig i sängen i timmavis och som aldrig någonsin bjudit någon annan frukost på sängen. Jag som tycker att bakning är meningslöst och tråkigt och mycket hellre köper något från närmsta konditori. Jag som föraktfullt ser ner på alla tjejer med sina duttiga lull-lullbloggar.

Jag som har kläder kvar som jag köpte i andra hand när jag var 14. Jag som aldrig rakar armhålorna och tycker att jag är ganska frän för det. Jag som aldrig kan backa ur en diskussion och alltid driver på i politiska debatter. Jag som alltid ballar ur, men aldrig tackar nej till en stor stark. Jag som bara gillar rock från 1970-talet.

Fast vid närmare eftertanke vill jag förmodligen inte ha dig ändå. Jag tar hellre någon som gillar t-shirtar med löjligt tryck, som kan köra en Clash-skiva på repeat hela natten och sova hela dagen efter. Någon som gärna dricker en öl för mycket på en sunkig bar och hellre lite rufsig än välkammad kan dansa en vild kängdans när andan faller på. Någon som skiter i både inredningsbloggar och armhålehår, men som knyter näven när diskussionen stegras. Någon som är lika sur som jag.

Krönika 9 maj 2012

4 kommentarer:

JOHNNY! sa...

FY vad fint anna. du är förresten en av dom ballaste jag vet

ANNA sa...

Nu har jag lett i en minut efter din kommentar och jag kan fortfarande inte slut. :D :D :D

Sandra sa...

Om du inte hade varit lika sur som du är hade världen varit alldeles för söt. Jag menar, du är färgstarkare än alla pasteller. Och så är du smartare än de flesta jag känner, på alla plan. Det vet du. Fan vilken tur att du finns, helt enkelt.

JOHNNY! sa...

<3!!!